Monday, June 1, 2009

Rindu?

Sahabat, saat kita bersama-sama meluah isi hati, saat kita bersama di dalam suka dan duka, saat kau di sisi menjadi pendengar setia dan saat nasihat-nasihatmu meniti di bibir buat insan yang satu ini, ketauilah diri ini sangat menghargaimu. Doa buat kalian sentiasa ada usai sahaja solat fardhu.Sikapmu yang kadang-kadang kebudak-budakkan mencuit hati ini  dan sebenarnya ku tahu hatimu sungguh tabah menghadapi setiap dugaan yang kerap kali melanda hidupmu. Allah sayangkan dirimu.

Terkenang zaman semasa menuntut di pusat asasi UIA PJ.Di situ bermula segalanya, di situlah tempat saya mengenal erti perjuangan.Sahabat2 seperjuangan semua, saya doakan kalian semua berjaya dunia akhirat dan terus berada di jalan dakwah yang menuntut kita untuk sentiasa bersabar dengan segala macam mehnah dan tribulasi, lebih-lebih lagi di akhir zaman yang kian mencabar ini.


Banyakkan berdoa agar kita semua ditetapkan di jalan dakwah ini dan moga Allah memberkati perjuangan yang sedikit ini.Entri ini sekadar ingin mengubat rindu pada semua sahabat2 yang selalu bertemu dan jarang bertemu=).Buat sahabat yang jauh terutamanya di Kuantan, Kak Ira dan Imtinan, andai kalian membaca entri ini ketahuilah ct rindu pada kalian sangat2.Kita jumpa di Kuantan nanti, InsyaAllah.Buat imtinan, moga diberi kekuatan untuk mendidik adik2 dan kak ira semoga menjadi penjual nasi lemak berjaya..he3. 


Martabat ukhwah yang paling tinggi adalah kita melebih-lebihkan sahabat, sampaikah diri pada tahap itu?


Buat sahabat-sahabat yang tidak disebut namanya, entri ini khas buat kalian semua.Doakan sahabatmu ini berjaya dunia akhirat dan menjadi hamba yang taat akan perintahNya.Doa kalian sangat diri ini hargai.

 

No comments: