Wednesday, April 2, 2008

First entry

Bismillahirahmanirrahim...Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya juga menghasilkan blog yang tak seberapa ini setelah blog yang terdahulu "terbengkalai" disebabkan faktor masa dan sikap malas meng"update" blog. Saya masih lagi dalam proses belajar dalam selok belok blog nie, banyak lagi yang perlu saya belek dan ini memakan masa yang agak lama untuk saya menghadap skrin laptop..huhu. Teringat pula sebaik sahaja saya habis SPM, saya banyak belajar cara-cara buat blog dengan hanya membelek-belek apa yang patut dan tak lupa juga menyelongkar "tool" dalam "Adobe Photoshop" selain melayari website yang berkaitan dengannya, memang seronok dan adik saya yang ke-2 paling terror dalam bab-bab nie..hehe, yelah nak dibandingkan dengan yang lain. Sudah lama hasrat ingin menghasilkan blog terbuku di hati, alhamdulillah Allah gerakkan hati dan kudrat untuk menghasilkan blog..hehe, sememangnya dalam menghasilkan blog memerlukan kita untuk sentiasa rajin untuk meng "update", terpulang pada masa individu itu sendiri.Sudah lama sahabat-sahabat menggesa saya untuk menghasilkan blog dan inilah hasilnya. Bukan gesaan sebenarnya, tapi sebagai seorang dai'e selain berdakwah secara lisan perlu untuk kita jadikan blog sebagai medium untuk berdakwah. Jadikan blog sebagai medan untuk kita melontarkan segala apa yang terbuku di hati dan juga tak lupa sebagai medan untuk kita berdakwah...insyaAllah sesuatu yang sedikit itu tetapi dilakukan secara istiqamah mampu membuahkan hasil yang tak disangka-sangka di kemudian hari. Saya bukanlah penulis yang baik dan ukanlah jugalah bukan seorang yang pandai bermadah. Ikhlasnya, saya masih mengharapkan respon dari sahabat-sahabat dan segala tunjuk ajar amat saya hargai. Erm..jalan dakwah itu sediri luas, terpulang pada kita untuk memilihnya. Betul tak??Tepuk dada tanya iman kita sendiri. Wallahualam...p/s: Ayat yang bakal digunakan mungkin terlalu skema dan mungkin terlalu sempoi=)

No comments: