Sunday, November 23, 2008

Takdir atau kebetulan

Assalamualaikum

Moga kita sentiasa berada dalam iman dan tergolong dalam golongan hamba2Nya yang bersyukur kerana dalam hidup ini jarang sekali kita bersyukur seperti yang telah dinyatakan dalam kalam suci Al-Quran .Dalam hidup ini tiada yang berlaku secara kebetulan melainkan ianya adalah takdir Allah swt.

"Eh awk ni tiru je saya pakai baju colour purple..(sambil gelak2)"kata saya pada roommate.."Taklah saya mmg nak pakai baju colour nie tgk awk dh pakai..kebetulan la(dia pun tersengih2)"....
Ini di antara perbualan antara saya dan roommate...Tiada yang kebetulan semuanya adalah takdir.Tapi saya ucapkan kata2 ini di dalam hati sahaja..he3

Takdir pada hari tersebut saya dan dia pakai baju dengan warna yang sama yakni warna ungu kegemaran kak ira..hehe.


Sekarang sy tgh menaip entri ini pun merupakan takdirNya.

Tadi saya pergi Jusco makan Pizza(isk3) dengan mak pun takdir juga.Dah tertulis saya akan pergi dengan mak..

Sekarang saya menaip sambil menghirup teh peria(baik untuk kesihatan maa..) juga takdir..hu3

To be short, each and every single thing that we do in our life semuanya adalah takdir..
Semuanya telah tercatat dalam Lauh Mahfuz.


Tiada niat di hati saya untuk bncangkan tajuk ini dgn lebih mendalam..mohon untuk rujuk ustaz2 atau yg lebih pakar dlm bab ini.


Cuma point sy di sini, dalam hidup ini tiada yang kebetulan sbb semuanya sudah pun ditakdirkan.Allah sebaik2 Perancang kan..Hatta kita berusaha banyak mana pun jika ditakdirkan itu sahaja yang kita dapat bersyukurlah...(walaupun kdg2 tak puas hati..isk3)waa result tak lama lagi ni..Moga Tuhan yang memudahkan segala urusan akan terus memudahkan urusan hambaNya ini...Amiin Ya Rabbal Alamiiin...

No comments: