Sunday, May 10, 2009

Berakhirnya Agenda Zionis!!!

Salam'alaik..

Alhamdulillah wa syukurillah..Sabtu yang lepas bersamaan dengan 9 Mei 2009 saya diberi kesempatan olehNya bersama dengan dua orang lagi adik saya untuk hadir ke konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis. Sejujurnya konvensyen tersebut sangat bagus dan alhamdulillah sambutan sangat menggalakkan. Konvensenyen tersebut dirasmikan oleh Mufti Negeri Perlis, Dr. Juanda Jaya.Syabas kepada Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) dan dengan kerjasama AMAN Palestin kerana telah berjaya menganjurkan program seumpama ini.Ada yang sehingga beratur dek kerana ingin bertanyakan soalan pada para panel.Malangnya, disebabkan masa tidak mengizinkan hanya beberapa orang sahaja yang dibenarkan untuk bertanya.

Buat sahabat2 yang tidak hadir atas sebab2 tertentu, insyaAllah permintaan kalian akan saya tunaikan dalam entri ini.Tidak banyak yang dpt saya kongsikan.Moga ada manfaatnya.InsyaAllah.Menurut Dr Azzam al-Tamimy, Jordan adalah sebuah negara yang dibina atas sebuah geran yang diterima daripada Britain dan pada tahun 1965, Fatah ditubuhkan untuk membebaskan seluruh Palestin.Ada satu masa, di mana beliau begitu emosi sekali, beliau menyeru untuk kita semua sama2 bangkit dan berjihad, sudah tentu ada sesetengah daripada kita yang tidak mampu untuk pergi ke Palestin dan berjihad bersama2. Jihad kita adalah melalui penulisan, ceramah dan berterusan memboikot barangan Yahudi dan apa2 sahaja yang ada kaitan dengan Israel.

Apabila berbicara soal Hamas, Palestin menyokong segala idea di mana Hamas memperjuangkan hak Palestin untuk membebaskan Bumi Palestin tetapi bukan menyokong pertubuhan tersebut.

Sememangnya pihak Yahudi sendiri mendapat sokongan kuasa2 besar dunia dan tidak dinafikan pengaruh Yahudi sangat kuat. Untuk pengetahuan sahabat2, sebanyak 530 resolusi PBB yang menyokong Palestin tidak pernah dilaksanakan, apa yang dapat kita lihat PBB sendiri tidak memainkan peranan dalam soal ini dan barangkali mereka gerun dengan pihak Yahudi???Bayangkanlah, 70% daripada rakyat Palestin adalah pelarian, dan di antara kem2 pelarian tersebut terdapat di Jordan dan Syria.

Dr Mohsen Salleh(Palestinian) mengatakan bahawa sekatan di sempadan Rafah merupakan persengkokolan antara Mesir dan Israel.Mengapa kerajaan mesir sendiri menyekat bantuan untuk disalurkan ke Palestin???

Sejarah Palestin merupakan sejarah jihad untuk mencapai keredhaan Allah.Ibu2 di sana merelakan perjuangan anak mereka dan ingin melihat ank2 mereka syahid di jalan Allah, Subhanallah...

Anak2 di Palestin bukanlah kanak2 biasa seperti di Malaysia kerana sejak dari kecil mereka sudah memahami erti perjuangan.Walaupun batu yang menjadi senjata menentang askar2 Israel yang kejam, namun mereka tidak pernah berasa gentar malah terus mara untuk melawan mereka. Mereka sedar tentera Israel punya senjata yang lebih canggih, namun semangat jihad membakar semangat mereka untuk bertindak sedemikian.Bayangkan betapa pengecutnya belia2 Israel apabila mereka hanya duduk di dalam kereta kebal dek kerana takutkan ank2 Palestin ini dan ada di antara mereka yang memakai lampin pakai buang kerana takut untuk keluar dari kereta kebal.

Ya Allah betapa hebatnya anak2 di sana.Tiada lagi zaman kanak2 yang indah2, semuanya demi mempertahankan tanah Palestin dari genggaman Kafir laknatullah.Kata Dr Mohsin Salleh,

"The existence of Israel depends on our backwardness and weaknessess, we should unite with iman and all our strength!"

Kita tanya dan muhasabah diri kita sama ada kita benar2 mengambil berat akan saudara2 kita di sana, ingin memboikot sedikit pun sudah payah.Adakah produk2 Israel atau dalam erti kata lain orang Yahudi memberi manfaat pada kita.Mungkin kita tidak dapat lihat kesannya pada jangka masa yg pendek, mana tahu pada jangka masa panjang.Mungkin produk mereka ini sebenarnya melemahkan minda orang Islam sendiri.Ya, ini adalah serangan secara halus!Mereka tidak pernah berhenti untuk menghapuskan Islam di muka Bumi ini.Sedarlah wahai sahabat2, demi Islam marilah sama2 kita all out dalam memboikot produk2 Israel.Bayangkanlah seperti kita menembak seorang anak Palestin sekiranya kita membeli produk org2 Yahudi yang sememangnya orang yang tidak dapat dipercayai.

Mereka di sana berterusan berjuang, satu gugur yang lain ada penggantinya.Jika dilihat masih ada lagi ibu2 yang mengandung dan melahirkan di saat negara mereka ingin dirampas.Zuriat2 inilah yang bakal memperjuangkan agama Islam dan mempertahankan Masjidil Aqsa daripada cengkaman Yahudi dan insyaAllah mereka bakal menjadi jeneral ummat ini.

Kita di sini begitu selesa dengan makanan yg cukup, tempat tinggal yg begitu selesa sekali dan masih punya masa bergembira dan berseronok bersama2 keluarga dan sahabat2.Secebis doa daripada kita semualah yg mereka begitu harapkan.Perasaan pada waktu mengenangkan nasib saudara seakidah di sana tidak dapat saya gambarkan, hanya Allah sahaja yang tahu.

Benar janji Allah adalah pasti.Di saat Islam akan kembali bangkit dan di saat kemunculan Imam Mahdi.Tetapi kita tidka harus menunggu saat itu datang tanpa apa2 usaha, kitalah yang merubah segalanya.Mereka yang berada di Palestin khususnya.Isu Palestin ini tidak seharusnya kita hanya sibuk melaungkannya pada masa tertentu, malah kita perlu memberi perhatian secara serius dan mengikuti perkembangan saudara kita di san.Yang penting sama2 kita berjihad dalam penulisan, ceramah dan pemboikotan produk2 Israel.Doakan mereka dikurniakan semangat juang yang tinggi dan syahid di jalan Allah.InsyaAllah.

Tatkala berbicara mengenai Zionis perasaan yang bercampur baur pasti kan hadir dan sememangnya mereka terlalu kejam dan sangat kejam!

Agenda Zionis pasti akan berakhir!!!!

Allahuakbar!!!!!

Wallahua'lam bisawwab.

No comments: