Friday, May 30, 2008

30.5.2008

30 haribulan mei 2008. Macam-macam yang terjadi hari ini. Kerenah adik-adik yang pelbagai kadang-kadang membuatkan saya geli hati. Sengaja saya ingin menaip kerana jari ini seperti ingin menaip mengenai kisah hari 'bersejarah" ini. Semua ada di rumah kecuali abang saya yang sulung. Tapi yang pasti hari2 yang mendatang pasti akan ceria.insyaAllah dengan kerenah adik bongsu yang sudah pandai membuat pelbagai aksi yang melucukan kami sekeluarga..Bertuah betul adik yang sorang nie....
Tidak banyak ingin dikongsikan cuma hargailah setiap saat bersama keluarga kita..kerana saat-saat bersama keluarga salah satu perkara yang disukai Rasulullah s.a.w..Bayangkan jika Allah mengambil nyawa mereka dalam sekelip mata..Nauzubillah min zalik, tetapi kematian itu pasti. Dari itu, sama-samalah kita muhasabah diri dan berapa banyak amalan yang telah dilakukan..adakah kita lebih cenderung ke arah duniawi berbanding ukhrawi..tepuk dada tanyalah iman kita..Saat saya sedang menaip entri ini, emak sedang dalam perjalanan mengambil adik di uia pj. Maklumlah selepas ini dia semakin sibuk dengan minggu taaruf untuk pelajar2 baru. Terasa ingin berkongsi mengenai perwatakan adik2 saya..huhu..insyaAllah di entri yang akan datang.Pada abah yang tidak jemu menatap blog ini..hehe...dan emak yang sentiasa menyokong anakmu ini terima kasih yang tidak terhingga diucapkan. Moga kalian bahagia dunia akhirat.Ameen...
Akhir kalam terima kasih kerana membaca=)

No comments: